Warning: Creating default object from empty value in /home/nutepune/public_html/modules/mod_rokcontentrotator/helper.php on line 117

Warning: Creating default object from empty value in /home/nutepune/public_html/modules/mod_rokcontentrotator/helper.php on line 117

Warning: Creating default object from empty value in /home/nutepune/public_html/modules/mod_rokcontentrotator/helper.php on line 117
  • Problema

    Oraşul Timişoara suferă

    din cauza poluării pe care o face cetăţeanul din neglijenţă sau dintr-o etică eronată faţă de mediu - Lia Lucia Epure - initiatorul si coordonatorul campaniei... Learn more
  • Campania

    Lansarea campanie

    cu durata de un an (cu varianta prelungirii), campanie care va avea nevoie de susţinerea Consiliului Local şi a Primăriei Timişoara - Lia Lucia Epure - initiatorul si coordonatorul campaniei... Learn more
  • Comunicarea

    Tipuri de comunicări

    comunicare vizuală prin afişaje (descrise mai sus), prin voluntari, atât pe străzi, cât şi în instituţiile publice (în mod special în şcoli) - Lia Lucia Epure - initiatorul si coordonatorul campaniei...  Learn more
Luni, Martie 27, 2017
Text Size
   

Descrierea proiectului:

1. Definirea problemei: oraşul Timişoara suferă din cauza poluării pe care o face cetăţeanul din neglijenţă sau dintr-o etică eronată faţă de mediu. Se observă intersecţiile încărcare de hârtii, mucuri de ţigări, sticle, peturi.
Staţiile de tramvai sunt murdare, atitudinea faţă de estetica străzii este aproape de zero. Timişoara trebuie să fie una dintre „capitalele verzi ale Europei!”

2. Acţiunea: Lansarea campaniei „Nu te pune cu timişorenii”, cu durata de un an (cu varianta prelungirii), campanie care va avea nevoie de susţinerea Consiliului Local şi a Primăriei Timişoara (care a dat un accept verbal) pentru afişarea liberă, în locuri publice, de bannere, mash-uri, afişe în mijloacele de transport în comun, pe maşinile RETIM, în intersecţii, în parcări etc., pentru transmiterea de mesaje.

Acţiunea va viza prezenţa în cât mai multe locuri publice a unor grupuri de voluntari, care-i vor invita pe cetăţeni să nu-şi „piardă” ţigările, hârtiile, resturile, nici pe stradă, nici în intersecţii, aşteptând la semafor. Voluntarii vor purta însemnele campaniei şi nu vor da sfaturi, ci numai sugestii! De asemenea, acţiunea va pătrunde în mijloacele de transport în comun, în şcoli, universităţi şi alte instituţii publice.

3. Comunicarea. Campania prevede mai multe tipuri de comunicări, după tehnicile de PR: comunicare vizuală prin afişaje (descrise mai sus), prin voluntari, atât pe străzi, cât şi în instituţiile publice (în mod special în şcoli), comunicare media, prin intermediul publicaţiilor „Focus Vest” şi „ZIUA de Vest”, dar şi a altor organizaţii media: TVR Timişoara, Radio Timişoara, TV Europa Nova, Renaşterea bănăţeană, Agenda şi altele şi o comunicare prin lideri (întâlniri cu grupuri de tineri, cu participarea unor personalităţi care vor ridica nivelul de sensibilitate la curăţenie şi civilizaţie). O altă formă de comunicare, asumată de organizatori, este corespondenţa cu cetăţenii, pentru implicarea asociaţiilor de locatari.

4. Sloganul (logoul) „Nu te pune cu timişorenii” doreşte să stimuleze sentimentul demnităţii timişoreanului civilizat, o persoană care nu este capabilă să „piardă” mucul de ţigară sau ţigara pe stradă, într-un parc sau alt loc public, nu este capabilă să arunce pe lângă coşul de gunoi, să lase resturile din casă în alt loc decât cel indicat de RETIM (sau altă companie de salubrizare), nu poate fuma acolo unde fumatul este interzis, nu poate face nimic din ceea ce ne face rău tuturor. Timişorenii pot spune: „Nu te pune cu noi… la un concurs de curăţenie şi civilizaţie, noi suntem fruncea!”

5. Cercetarea: Pentru o viziune corectă a imaginii oraşului în ochii propriilor ei locuitori se vor efectua sondaje la începutul campaniei şi, periodic, pe parcursul campaniei.

6. Bugetul. Costurile campaniei vor fi publice, ele se vor derula prin intermediul Clubului Rotary, cu sprijinul mai multor sponsori, dar şi cu participarea organizaţiilor partenere ale campaniei. Cheltuielile necesare se referă la executare materialelor de comunicare (afişe, bannere, mash-uri, fluturaşi, scrisori şi trimiterea lor, cercetarea prin sondajele de opinie, realizarea unor obiecte promoţionale, dar şi a unor obiecte pe care le vor folosi voluntarii în spaţiul public: mici containere de gunoi, coşuri pentru colectarea unor resturi şi altele.

7. Evaluarea: se va face periodic şi la finalul campaniei, ea urmărind să stabilească gradul de percepţie asupra întregii acţiuni, de către timişoreni, publicul ţintă al campaniei, pentru a putea împrumuta apoi patentul şi altor oraşe care doresc să o aplice. De asemenea, evaluarea va cuprinde părerea unor specialişti în domeniul mediului, lideri de opinie, profesori universitari, medici, formatori de opinie, în legătură cu progresele şi succesele campaniei.

Suport: parteneri, sponsori şi voluntari, organizaţii media şi lideri.

 

Lia Lucia Epure - iniţiatorul şi coordonatorul campaniei

 

Primaria Timisoara

Prin dl. primar Gheorghe Ciuhandu ne sprijină acțiunile de informare in masa a populației orașului Timișoara aspura pericolului reprezentat de acțiunile celor ce pun in pericol mediul înconjurător.

Rotary Timisoara

Cluburile Rotary din Timisoara ne-au incurajat din primele momente acțunile proiectate. Sprijinul moral si material de care ne bucuram din partea lor si al celorlalti parteneri vor face posibila continuarea campaniei.

Fundația BEGA

Prim amabilitatea d-lor Marius și Emil Cristescu ne-a pus la dispozitie cele mai bune locații pentru afisarea mash-urilor informative din cadrul campaniei. Astfel, avem o perfectă vizibilitatea a acțiunilor noastre.
RocketTheme Joomla Templates